Kabály Zsolt, a hajdúszoboszlói turisztikai szervezet vezetője kiemelte: a képzés azért fontos, mert az online jelenlét és értékesítés területén jelentős lemaradásban van a helyi szolgáltatók nagy többsége. A TDM menedzser véleménye szerint a jelenlegi helyzet és az internet lehetőségeit figyelembe véve, ez a terület lehet az egyik kitörési pont Hajdúszoboszló részére a vendégszám növelésének szempontjából. A rendezvényen közel 60 résztvevő vett részt. Ez jelzi a képzés témájának aktualitását és a hajdúszoboszlói szálláshely üzemeltetők tudásvágyát is. Az oktatásra az ÉAOP-2.1.3-2009-0005, „Hajdúszoboszló új minőségű turisztikai menedzseléséért” pályázat keretében kerülhetett sor. A képzést az MKM cég szakértője tartotta, aki több Év honlapja díjnyertes oldalt készített és menedzselt, illetve a turisztikai online marketingverseny 1. helyezett www.hajduszoboszlo.hu oldalt programozó csapat vezetője. Az eseményen a résztvevők többek között megismerkedhettek a Google Analytics alapjaival és különböző online marketing tippekkel és trükkökkel. Aztán arra is választ lehetett kapni, mit kell nézni egy weboldal statisztikáiban, alapján döntenek a vevők és a potenciális érdeklődők. Az előadások elhangzottak továbbá az online hirdetések szövegezési szabályai is.

A témákat a résztvevők aktív közreműködésének kombinálásával, sok példán keresztül dolgozták fel. A résztvevők a helyszínen értékelték is a képzést, mely az ott elhangzott vélemények szerint nagyon hatékony és hasznos volt az online értékesítés szempontjából.